TRYB JASNY/CIEMNY

Ryż z pieczonego kalafiora


Dziś mam dla Was coś ekstra. Ci, którzy czytają mojego bloga regularnie wiedzą, że lubię improwizować i szaleć ze składnikami, zastępując standardowe produkty ich zdrowymi zamiennikami. Dziś moje podejście do białego ryżu.
Jak wiadomo, na diecie nie jest to zbyt wskazany składnik. Ale co powiedziecie na jego cudowne kalafiorowe oblicze? Przygotujecie go w kilka minut i obiecuję, że będziecie pod wielkim wrażeniem. Może nie smakuje identycznie jak ryż, ale sprawdza się świetnie w tych samych rolach. Jako dodatek do sosów, mięs czy innych pyszności. Ja jestem pod wrażeniem, teraz czekam na Wasze! 




Ryż z pieczonego kalafiora:

- 1 duży kalafior
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki oliwy z oliwek

Kalafior umyć i podzielić na różyczki. Wrzucić do miksera i zmiksować na niewielkie kawałki. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posypać solą, polać oliwą z oliwek. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 230 stopni i piec przez około 5 minut. Po tym czasie wyciągnąć, zamieszać i ponownie wstawić na 5 minut. 

Smacznego!





Komentarze

  1. Potwierdzam - bardzo dobre! Zrobiłam sos meksykański do tego ;] Dzięki za kulinarne odkrycie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) ja też nadal nie mogę się nadziwić, że coś tak dobrego może być tak proste :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki