TRYB JASNY/CIEMNY

Puszyste Bułki Pszenne na jogurcie


W ostatnich dniach w moim domu na śniadaniu pojawia się sporo wielbicieli świeżego, pszennego pieczywa. Cóż, jak wiecie, ja jestem zdecydowanie zwolenniczką razowców i nie chodzi jedynie o zdrowe odżywianie. Po prostu taki jest mój smak. Nie przeczę, że uwielbiam zapach pieczonych białych bułek, a dźwięk chrupiącej skórki całkiem mnie rozbraja, ale wolę je piec dla kogoś niż dla siebie.
Prawda jest jednak taka, że moja motywacja nie ma znaczenia, liczy się efekt. A efekt był..hmm.. WOW! Nie chcę się przechwalać, ale te bułki zrobiły mega furorę!Liczyłam, że mojej kochanej rodzinie, taka ilość starczy na dłużej, ale nie przewidziałam faktu, że wyjdą, aż tak doskonałe. Chrupiące z zewnątrz, puszyste, delikatne w środku. Moja Mama nie przestawała nad nimi wzdychać, a zalicza się do tych poważnie krytycznych smakoszy. Także, kochani, jeśli chcecie zrobić na kimś, bądź na sobie, poranne wrażenie, bierzcie się do pracy. Te bułki zmienią Wasz światopogląd! 




Puszyste Bułki Pszenne na jogurcie:

- 20 gramów świeżych drożdży
- 200 ml jogurtu naturalnego
- 100 ml wody
- 1 łyżka miodu
- 2 łyżki oleju słonecznikowego
- 1,5 łyżeczki soli
- 460 gramów mąki pszennej chlebowej
- 1 jajko

Przygotować drożdżowy zaczyn: 100 ml ciepłej wody wymieszać z drożdżami, 100 gramami jogurtu, 1 łyżką mąki i 1 łyżeczką miodu. Odstawić w mocno ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ja wstawiłam do lekko nagrzanego piekarnika na dosłownie kilka minut. Po tym czasie wymieszać wszystkie pozostałe składniki z zaczynem. Wyrobić na gładkie ciasto mikserem z końcówkami do ciasta drożdżowego. Może to zając około 10 minut. Przykryć czystą ściereczką i odstawić na ok. 30 minut do wyrośnięcia w ciepłym miejscu. Po tym czasie ponownie chwilę wyrobić mikserem. Na dużej drewnianej desce bądź stolnicy rozprowadzić niewielką ilość oleju, natłuścić. Przełożyć ciasto, podzielić na 4 części. Każdą część chwilę ugnieść rękoma i uformować wałek. Powinniśmy uzyskać 4 wałki długości blachy do piekarnika. Mocno obsypać mąką. Na blasze rozłożyć papier do pieczenia, piekarnik nagrzać do 200 stopni C. Każdy ciastowy wałek podzielić ostrym nożem na mniejsze kawałki. Dłońmi zaokrąglić brzegi tworząc wałkowe bułeczki. Poukładać na blasze w odstępach od siebie. Przykryć ściereczką i ponownie odstawić na 30 minut. do wyrośnięcia. Po tym czasie wstawić do piekarnika i piec około 15 minut. Studzić na kratce.

Smacznego!




Komentarze

  1. Trochę ci się spiekły, ale najważniejsze że domowe :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda jest taka, że spieczone są celowo :) na życzenie mojej Babci, która innych nie je :) ale są pyszne !!:)

      Usuń
  2. Mmm, wyglądają pysznie :)
    Moja Mama też uwielbia takie "dobrze przypieczone" pieczywo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że ja też :) takie jest najlepsze :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Są cudowne, leciutkie, puchate, wspaniałe :) koniecznie napisz jak Ci wyszły !!:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki