TRYB JASNY/CIEMNY

Krem Rafaello z Białej Fasoli



Są takie słodycze, których smak ekspresowo przenosi mnie w czasie. Zamykam oczy i widzę przesuwające się obrazy. Czasem słyszę dźwięki. Raffaelki działają na mnie dokładnie jak wehikuł czasu. Kojarzą mi się z okresem kiedy byłam małą dziewczynką. Mogłam mieć z 6, 7 lat i po raz pierwszy je próbowałam. Smakowały jak niebo. Były tak dobre, że jedzenie ich nabierało wręcz mistycznego znaczenia.
Do dziś kojarzą mi się z czymś wyjątkowym. Nie przypadkiem ich producenci reklamują je najmocniej w okresie Świąt. Przecież Raffaelki są jak taka mini gwiazdka. Wywołują natychmiastową radość i uśmiech. Miałam ochotę zrobić coś zdrowego, co będzie mi przypominać smak tych najlepszych ze słodyczy. Pomyślałam o kremie. Kokosowa wersja Nutelli, krem Rafaello. Wyszedł pyszny, kremowy, smakowity i niezwykle pożywny. Doskonały sposób na przemycenie protein w postaci cudnego smarowidła. Polecam wszystkim wielbicielom tych smaków, a także odważnym kulinarnym odkrywcom!





Krem Rafaello z Białej Fasoli:

- 2 puszki białej fasoli
- 100 gramów wiórków kokosowych
- 100 ml mleka
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego/cukier waniliowy
- 3 łyżki miodu
- 2 łyżki brązowego cukru

Fasolę odcedzić i przepłukać pod zimną wodą. Następnie zmiksować mikserem na krem. Dodać mleko i aromat. Zmiksować. Stopniowo dodawać wiórki kokosowe i miód, stale miksując. Dosłodzić do smaku. Miksować aż masa przybierze konsystencję gładkiego kremu.

Smacznego!



Komentarze

  1. Odważnie! Ale pewnie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie jestem ciekawa smaku. Krem rafaello z fasoli - szok ;) A jak to dalej przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
  3. Krem trzymam w lodówce, do tygodnia jest ok, dłużej nie sprawdzałam, bo jest zbyt smaczny :) ale nadaje się także super jako masa do ciasta czy przekładania waflii :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki