TRYB JASNY/CIEMNY

Smażona cukinia z ciepłą sałatką z fioletowej fasolki


Dziś moja Mama przyniosła mi cudowne okrągłe cukinie. Szczerze Wam powiem, że sama nie była pewna czy to na pewno cukinie, a nie jakaś egzotyczna odmiana kabaczka. Tak czy siak były pyszne. Świeże, mięciutkie, nie potrzebowały zbyt wiele czasu by zezłocić się na patelni. Wspaniałe.
Chciałam je przygotować jakoś wyjątkowo, podkreślając ich wspaniały kształt, ale byłam zbyt głodna. Postawiłam na prostotę i chyba dobrze wybrałam. Smażone cukinie, z dodatkiem jedynie soli i czosnku wyszły rewelacyjnie. Razem z cukiniami moja Mama przyniosła świetną odmianę fioletowej fasolki, która podczas gotowania zmienia kolor na tradycyjny zielony. Ugotowała się w kilka minut, i cudownie komponowała się z cebulką i chilli. Najadłyśmy się jak bąki a naszym mlaskaniom nie było końca. Wspaniały obiad, szybki i lekki. Polecam wszystkim wielbicielom świeżych warzyw! 




Smażona cukinia z ciepłą sałatką z fioletowej fasolki:

- 1 okrągła cukinia
- 1 kg fioletowej fasolki
- 2 cebule
- 3 cm chilli
- 3 ząbki czosnku
- 2 łyżeczki suszonego czosnku
- 1 łyżeczka soli
- oliwa z oliwek

Cukinię pokroić w cienkie półksiężyce. Posolić i posypać czosnkiem w proszku. Odstawić na kilka minut aby puściła sok. Fasolkę umyć, obrać i ugotować w dużej ilości słonej wody. Cebulkę, chilli i czosnek pokroić w kostkę i udusić na oliwie. Posolić. Do cebulki dodać fasolkę, wymieszać. Kiedy cukinia puści sok, odlać go i smażyć ją na mocno rozgrzanej patelni z obu stron na złoto. 
Podawać cukinię z ciepłą fasolką.

Smacznego!



Cukinia 2014

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki