TRYB JASNY/CIEMNY

Potrawka z soczewicy z cukinią


Soczewica z cukinią to połączenie iście doskonałe. Dwa wspaniałe dary ziemi. Cukinię tak samo jak soczewicę, mogę jeść zawsze i pod każdą postacią. Myślę, że w swojej historii gotowania wykorzystałam już z tysiąc opcji i wciąż nie mam dość. Dziś, ponieważ miałam bardzo mało czasu przygotowałam szybką potrawkę z soczewicy.
Jak zawsze jej smak mnie powalił. Nie żebym się przechwalała, ja po prostu doceniam doskonałość smaków. A te są naprawdę wyjątkowe. Wykorzystanie ziół podczas gotowania soczewicy sprawia, że jej aromat nabiera zupełnie innego, głębokiego wymiaru. Od tego zapachu, aż kręci się w głowie. Nieziemski. Bardzo przyjemne jest takie gotowanie, duma mnie rozpiera!



Potrawka z soczewicy z cukinią :

- 350 gramów zielonej soczewicy
- 2 cebule
- 0,5 chilli
- 2 dość duże cukinie
- 2 ziarenka ziela angielskiego
- listek laurowy
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 2 łyżeczki czosnku
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżka sosu sojowego
- 1 łyżeczka rozmarynu
- 1 łyżeczka tymianku
- 2 łyżeczki słodkiej papryki

Soczewicę przepłukać na sitku. Zalać dużą ilością wody, dodać listek laurowy, tymianek, rozmaryn, ziele angielskie, oliwę z oliwek i łyżeczkę soli. Gotować do miękkości. Następnie odcedzić. Wyjąć listek laurowy i ziele angielskie. Cebulę i chilli pokroić w kostkę i usmażyć na oliwie. Lekko posolić. Dodać pokrojoną w dużą kostkę cukinię. Nie obierać jej. Smażyć z cebulą do miękkości. Dodać soczewicę, dobrze wymieszać. Przyprawić sosem sojowym, czosnkiem, papryką i solą do smaku. Podawać z ugotowaną fasolką.

Smacznego!




Płaski brzuch- posiłki dietetyczne

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki