TRYB JASNY/CIEMNY

Razowiec z żurawiną


Kochani mój dzisiejszy chleb pobił wszelkie normy! Jest zdecydowanie za dobry. Nie wiem, czego jest to zasługa, ale wyrósł mi w tempie natychmiastowym i osiągnąć fenomenalne rozmiary. Wyrastał w lekko nagrzanym piekarniku przez około 20 minut. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak ekspresowym wzrostem. Może to zasługa mocno aktywnego zakwasu, może pogody, a może połączenia wszystkich składników.
Nie wiem i szczerze mówiąc wcale mnie to nie interesuje dopóki będą mi wychodzić takie cuda. Poza tym, po raz pierwszy piekłam chleb z żurawiną. Bałam się, że połączenie miodu i żurawiny, to trochę za dużo słodkiego jak na jeden chleb, ale zupełnie niepotrzebnie. Chleb wyszedł przepyszny. Nie za ciężki, lekki, smaczny, z lekko słodkim akcentem. To będzie mój ukochany chleb. A do tego wszystkiego jest wysoki, wyrośnięty i delikatnie mięciutki. Mogę spokojnie stwierdzić, że taki chleb to marzenie każdego domowego piekarza. Tak, chyba już mogę mianować się domowym piekarzem. W ostatnim miesiącu produkuję więcej razowców niż kiedykolwiek w życiu. I jestem z tego bardzo dumna, bo zgodnie z regułą, że praktyka czyni mistrza, ja też czuję się coraz pewniej i lepiej ze swoją chlebową pasją. Polecam Wam serdecznie troszkę chlebowego wyrabiania. Rozluźnia, szybciutko wydzielają się endorfiny a satysfakcja..gwarantowana!!








Razowiec z żurawiną: 

- 200 gramów aktywnego zakwasu żytniego/ dokarmianego 12 godzin wcześniej
- 380 gramów mąki pszennej razowej
- 120 gramów mąki pszennej chlebowej
- 2 łyżki miodu
- 2 łyżeczki soli
- 7 gramów drożdży
- 350 gramów ciepłej wody
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 2 łyżki siemienia lnianego
- 4 łyżki suszonej żurawiny

W dużej misce wymieszać mąki z solą. W innym naczyniu wymieszać ciepłą wodę z drożdżami, miodem, zakwasem i oliwą z oliwek. W środku mąki zrobić dołek i wlać do niego drożdże. Dodać siemię i żurawinę. Wyrobić dokładnie przez 10 minut. Po tym czasie ciasto przełożyć do miski natłuszczonej oliwą i pozostawić do lekkiego wyrośnięcia, na około 50 minut. Następnie przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia ,i docisnąć dobrze do brzegów.  Wstawić do lekko nagrzanego piekarnika i pozostawić do wyrastania. Kiedy chleb ładnie wyrośnie  nagrzać piekarnik do 220 stopni C i piec przez 30 - 40 minut. Po upieczeniu wyjąć z formy, zdjąć papier i wystudzić na kratce przed krojeniem.

Smacznego!


Płaski brzuch- posiłki dietetyczne

Komentarze

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki