TRYB JASNY/CIEMNY

Czarne i czerwone porzeczki z cynamonem i imbirem



Ten miesiąc definitywnie należy do chlebów i konfitur. Piekę na potęgę i smażę wszystkie możliwe kombinacje owoców. Taka sytuacja niezwykle mi pasuje. Czuję jak letni powiew lekkości wparował do mojego domu i rozsiewa pozytywną energię.
Już w tym momencie nie mogę się doczekać zimowych wieczorów i poranków, kiedy z rozkoszą będziemy wybierać słoiczek pełen smaku, na mroźne, grudniowe śniadanie. Jestem pewna, że docenimy, każdą przestaną godzinę, pełną pasteryzowania, mieszania, obierania. Z pewnością tak będzie!
 Jednak zanim to nastąpi czeka nas jeszcze wiele smakowych odkryć i słoiczkowych radości. Powoli myślę o wiśniach, pomidorach, konfiturach śliwkowych! A później będą dynie i nalewki..Ech, plany moje nie mają końca. Dziś mam dla Was cudowne połączenie smaków! Słodko, kwaśno, cierpkie porzeczki w zestawieniu z cynamonem i imbirem tworzą zestaw idealny. Aromat nie do opisania. Głęboki, kuszący, wspaniały! Bardzo mi odpowiada i z trudem opanowałam się przed wylizaniem garnka. No dobra, przyznaję..wylizałam garnek..Ale uwierzcie mi,  po prostu nie mogłam się powstrzymać!



Czarne i czerwone porzeczki z cynamonem i imbirem:

- 1 kg czarnych porzeczek
- 1 kg czerwonych porzeczek
- 500 gramów cukru
- 1 łyżka cynamonu
- 1 łyżeczka imbiru

Owoce dokładnie umyć, osuszyć i poobierać z ogonków. Wrzucić na patelnię i smażyć kilka minut aż puszczą sok. Dodać cukier i gotować na niewielkim ogniu do zredukowania konsystencji. Kiedy konsystencja będzie dość zwarta a kropla dżemu kapnięta na talerz zacznie zastygać, dodać przyprawy, wymieszać. Gorące porzeczki przekładać do wyparzonych słoiczków, mocno zakręcać i stawiać do góry dnem. Następnie pasteryzować w piekarniku nagrzanym do 120 stopni C przez 35 minut.

Smacznego!



Przetwory

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki