TRYB JASNY/CIEMNY

Wytrawny tort z cukinii


Zawsze ubolewam nad tym, że robiąc zdjęcia nie mogę sfotografować także zapachu. To okropne, że możemy zachować piękny wygląd potraw a umyka nam coś tak niezwykłego jak unikalny aromat. U mnie w kuchni dziś roi się od odurzających zapachów. Zaczęło się od czeremchy, którą przyniosła ze spaceru moja Mama. Nie dosyć, że wstawiona do wazonu wyglądała przepięknie to na dodatek wypełniła każdy zakamarek domu piękną wonią. Zastanawiałam się przez chwilę, co było by wystarczająco wyjątkowe, aby wystąpić na naszym stole w towarzystwie tych boskich kwiatów. Otworzyłam lodówkę, a tam grzecznie i cichutko leżakują panny cukinie. Jakże wielką mam słabość do tych nieziemskich istot. Czy nie uważacie, że są wyjątkowo piękne? Smukłe, subtelne, delikatne. Wiedziałam, że muszę wyczarować z nich coś niezwykłego. I wpadłam na pomysł upieczenia tortu. Tylko tort był wystarczająco elegancki, by prezentować się przyzwoicie przy kwiatach czeremchy. Także moi drodzy, oto on - wytrawny tort z cukinii! Na specjalne okazje, stworzony do celebrowania piękna życia!

Wytrawny tort z cukinii :


- 3 średnie cukinie
- 1 cebula pokrojona w kostkę
- 4 jajka
- 120 gram żółtego sera
- 100 ml oliwy z oliwek
- 300 gram mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 ząbki czosnku
- 250 gram pokrojonej w kostkę szynki bądź kiełbasy
- 2 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka świeżo mielonego pieprzu
- 2 łyżeczki ostrej papryki
- masło do wysmarowania formy

Cukinie umyć i nie obierając zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Tę samą czynność powtórzyć z serem. Jajka rozbełtać. Następnie wszystkie składniki połączyć i dokładnie wymieszać. Torownicę wysmarować masłem i przełożyć do niej masę. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopniach C i piec przez 1,5 godziny.

Smacznego!

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki