TRYB JASNY/CIEMNY

Makaron z tymiankową cukinią, fasolą i mozzarellą z cytrynowym posmakiem


Macie czasem takie dni, kiedy nie możecie za żadne skarby dojść do tego na co macie ochotę? I potem nagle, całkowicie niespodziewanie chwytacie za najbardziej absurdalną rzecz i zajadacie się ze smakiem? Mam nadzieję, że tak, bo jeśli nie to znaczy, że to ze mną  jest coś nie tak! W moim przypadku, dzisiejszym niespodziewanym smakiem okazała się cytryna. Sam jej widok, cudny, wibrujący i głęboki kolor przyniósł ulgę mojemu zbolałemu apetytowi. Musiałam, po prostu musiałam ugotować coś co w pełni zaspokoi moje smaki. Tak też powstał ten smakowity, sycący i bardzo  aromatyczny makaron z cukinią, fasolą, mozzarellą i oczywiście cytryną! Jeśli lubicie lekko kwaskowy smak, możecie z cytryną zaszaleć, jeśli wolicie się upewnić, zawsze możecie wycisnąc trochę dodatkowego soku. Dla mnie pycha!

Makaron z tymiankową cukinią, fasolą i mozzarellą z cytrynowym posmakiem:

- 2 średnie cukinie
- 1 marchew
- 1 puszka białej fasoli
- biała część pora
- 1/3 cytryny
- 1 kulka mozzarelli
-  1,5 łyżeczki soli
- 1 łyżka sosu sojowego
- 1 łyżeczka tymianku
- 2 łyżeczka czosnku
- makaron razowy wg. uznania

Pora pokroić w kostkę i usmażyć na oliwie krótko, do miękkości. Dodać pokrojoną w kostkę cukinię ze skórką i również wspólnie przesmażyć. Dodać pokrojoną w kostkę marchew, posolić, dodać czosnek, tymianek i smażyć razem do miękkości. Na patelnię wrzucić pokrojoną w kostkę cytrynę. 
Makaron ugotować al dente. Podawać z kawałkami mozzarelli.

Smacznego!

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki