TRYB JASNY/CIEMNY

Kotlety jajeczne z pieczarkami i serem

Dziś mam dla Was kolejną propozycję na Wielkanocne smakołyki. Bardzo szybkie i niewiarygodnie smaczne danie. Kotlety jajeczna z pieczarkami i serem. Powiem Wam szczerze, że to były moje pierwsze jajeczne kotlety. I zdecydowanie mogę stwierdzić, że nie ostatnie!
Smakują bardzo fajnie. O wyrazistym smaku, z rozpuszczonym apetycznym serem i pieczarkami. Trochę jakby smaki dzieciństwa. Zresztą, nie wiem czy tylko trochę, bo może się okazać, że już kiedyś jadłam te pyszności, tyle że zatarły się w zakamarkach pamięci. Tak czy siak, myślę, że spokojnie możecie je przygotować dla swoich świątecznych gości. Ilość jajek jest dość duża, ale jak dla czteroosobowej rodziny głodomorów - w sam raz! Mam nadzieję, że będziecie się nimi zachwycać tak samo mocno jak ja.



Kotlety jajeczne z pieczarkami i serem:

- 8 jajek gotowanych na twardo
- 1 jajko surowe
- 250 gram pieczarek
- 1 cebula
- 1 pęczek koperku
- 1,5 łyżeczki soli
- 1 łyżeczka grubo mielonego pieprzu
- 150 gram żółtego sera
- bułka tarta

Pieczarki  i cebulkę pokroić  w kostkę. Wrzuć na mocno rozgrzaną patelnię w pierwszej kolejności pieczarki, później cebulkę. Ważne, byśmy pieczarki wrzucali stopniowo, aby temperatura zbyt szybko nie spadła. Jeśli uda nam się to uzyskać, pieczarki nie puszczą wody, tylko pięknie się zrumienią. Cebulkę i pieczarki usmażone na złoto posolić i popieprzyć. Zdjąć z patelni, przestudzić. Jajka ugotowane na twardo i ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Koperek posiekać na bardzo drobno. Wymieszać jajka, ser żółty, pieczarki, cebulkę, surowe jajko i przyprawy. Formować niewielkie kotleciki, panierować w bułce, smażyć na złoto z obu stron.

Smacznego!

Smaki dzieciństwa

Komentarze

  1. o takich jeszcze nie słyszałam, więc zapisuje sobie przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne ,napewno posmakują też dzieciom;) Nie robiłam takich jeszcze..Spodobał mi się Twój blog i chciałabym go nominować do
    Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”.Szczególy na moim blogu
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/ pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję i dziś wyproboje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki