TRYB JASNY/CIEMNY

Ciasteczka z masłem orzechowym bez jajek

Macie takie swoje, najskuteczniejsze sposoby na smutki? U mnie zdecydowanie przodują gotowanie z pieczeniem. Ostatnio nawet skłaniam się bardziej ku pieczeniu. Oj, ma na mnie wpływ istnie terapeutyczny. Automatycznie się rozluźniam, puszcza mi napięcie, zaczynam oczyszczać umysł i myśli. Doszłam nawet do wniosku, że najważniejsza jest sama czynność, a w znacznie mniejszym stopniu chodzi o jedzenie. Piekąc ciasto, formując ciasteczka czy piergożki czuję jakbym poddawała się najwykwintniejszym zabiegom spa. Relaks gwarantowany. Ponieważ wczorajszy dzień zaliczał się u mnie do tych traumatycznych, musiałam bezwzględnie coś z tym zrobić! I tak właśnie powstały wspaniałe, kruche ale jednocześnie wilgotne ciasteczka z masłem orzechowym. Oj jakie cudowne! Oj jakie sprawiają cuda! Bardzo Wam polecam! Są po prostu genialne. 





Ciasteczka z masłem orzechowym bez jajek:

- 200 gram cukru
- 100 gram masła
- 100 gram masła orzechowego
- 250 gram mąki
- 1 łyżeczka olejku waniliowego
- 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 0,5 łyżeczki soli

Cukier, masło i masło orzechowe dokładnie wymieszać w mikserze. Dodać pozostałe składniki i miksować do zmieszania. Piekarnik nastawić na 250 stopni C. Z ciasta formować niewielkie kulki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w niewielkich odstępach. Piec około 10 minut. 

Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki