TRYB JASNY/CIEMNY

Chleb gryczany bezglutenowy


Bardzo lubię domowe chleby! Ich przygotowywanie ma w sobie coś magicznego. A do tego widok ciasta, które rośnie na naszych oczach, wręcz  mnie urzeka! Od kilku dni marzyłam o tym chlebie. Przyznam, że nigdy nie piekłam z mąki gryczanej i z lekka mnie to niepokoiło, ale z drugiej strony, przy mojej niepokornej naturze, musiałam spróbować. Nie mogłam się powstrzymać. Ciekawy jest fakt, ze chleb zalicza się do bezglutenowych. Oczywiście, musicie pamiętać, że przy ostrej nietolerancji glutenu, sklepowa mąka gryczana nie daje stuprocentowej pewności. Dlatego o ile nie przygotujecie jej sami, może lepiej uważać. Dla osób, z lekką nietolerancją, ten przepis będzie idealny. Nie zawiera mąki pszennej a dla podkreślenia jego głębokiego, intensywnego smaku dodaje się ugotowaną kaszę. Mój bochenek tak bardzo się rozkręcił, że podczas pieczenia lekko mi wykipiał. Myślę jednak, że wina tkwiła  w foremce. Moja jest taka jakaś niewymiarowa. Następnym razem zlokalizuję jej lepszy rozmiar i zaszaleję z wiekością chleba. A co! Próbujcie kochani, bo wypiek jest super. Pięknie się kroi, bosko pachnie i smakuje ..Wyjątkowo!



Chleb gryczany bezglutenowy:
wg. przepisu ze strony www.ciastco.blogspot.com 


- 500 gram mąki gryczanej
- 1 opakowanie suchych drożdży (7g)
- 1 łyżeczka soli
- 4 płaskie łyżeczki cukru
- 2 łyżki oleju roślinnego
- 425 ml ciepłej wody
- 1 torebka ugotowanej kaszy gryczanej

Wszystkie składniki poza kaszą połączyć i przy użyciu miksera, miksować około 5 minut, do uzyskania gładkiej konsystencji. Następnie dodać ugotowaną kaszę i ponownie wymieszać. Ciasto przełożyć do natłuszczonej foremki do chleba i odstawić do wyrośnięcia. Powinno mniej więcej podwoić swoją objętość. Po tym czasie wstawić do piekarnika nagrzanego do 210 stopni C (bez termoobiegu) i piec przez 40 minut. 

Smacznego!

Wielkanoc bez glutenu.

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki