TRYB JASNY/CIEMNY

Ciasto kokosowe z białej fasoli

Co jakiś czas pytacie mnie gdzie kupić nietypowe mąki z których piekę, na przykład amarantusową czy z cieciorki. A co powiecie na mąkę kokosową? Słyszeliście kiedyś o niej? Przypuszczam, że nawet jeśli słyszeliście to raczej nigdy z niej nie piekliście, bo po pierwsze ciężko ją dostać,a po drugie jest piekielnie droga. No przecież tak nie może być!!
Dlatego moi drodzy, mam dla Was propozycję. Zainwestujcie w młynek kuchenny, może być taki zwykły do kawy, albo w inny przyrząd w którym można mielić i róbcie mąki sami. Ja dziś w ten sposób w kilka chwil wyczarowałam cudną kokosową mąkę, której zapach podczas pieczenia nie równa się z niczym innym. Po prostu bajka. Tak też dziś natychmiastowo powstało to pyszne ciasto. Zrobiłam mały eksperyment z białą fasolą i już wiem, że to dopiero początek, bo smak jest super! Dom wypełnia się aromatem słodkich gofrów,a ciasto jest niczym wspaniały kokosowy biszkopt. Lekkie, puszyste, pachnące. Bardzo Was do niego zachęcam,próbujcie, fasolowa kokosanka jest boska!



Ciasto kokosowe z białej fasoli: 


- 200 gram wiórków kokosowych

- 3 jajka
- puszka białej fasoli
- 3 łyżki brązowego cukru
- torebka cukru waniliowego/ lub świeża wanilia
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 100 ml oleju

Fasolę odcedzić, przepłukać i zmiksować na gładką masę. Wiórki kokosowe zmielić w młynku lub blenderze na mąkę. Do fasoli dodać jajka i cukry. Miksować razem do uzyskania puszystej masy. Następnie dodać olej, proszek do pieczenia i mąkę kokosową. Powtórnie zblednować na gładko. Przelać do wyłożonej papierem do pieczenia, średniej formy i piec około 15 minut w temperaturze 180 stopni C. W zależności od rodzaju formy zmienia się czas pieczenia, dlatego też trzeba sprawdzać stopień wypieczenia wbijając patyczek w środek ciasta. Jeśli patyczek wychodzi suchy, ciasto jest gotowe. Pachnie obłędnie. Smakuje jeszcze lepiej.

Smacznego!
Kokosowo

Komentarze

  1. wczoraj zrobiłam brownie z ciemnej czekolady i było super, co dopiero takie "blondie" kokosowe :) w tym tygodniu mój must-make

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę wspaniałe, u mnie kilka dni temu było blondies prawdziwe takie mege słodkie i jak teraz się zastanawiam to chyba jednak wolę z białej fasoli :)

      Usuń
  2. Robiłam czekoladowe z czerwonej fasoli, natomiast z białej jeszcze nie próbowałam i chyba skorzystam z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Można użyć gotowej mąki kokosowej? Bardzo wchłania płyny, nie wiem czy nie trzeba wtedy jakoś zmodyfikować przepisu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że powinna być ok :) Spróbuj i koniecznie daj znać jak wyszło :)

      Usuń
    2. Podejścia już były dwa:
      1) dałam za dużo mąki kokosowej, ok 100-120 g, ciasto się tak drastycznie zwarło, że musiałam dolać mleka (a raczej napoju) kokosowego wprost z kartonu, aby mikser mógł ruszyć masę. Ciasto wyszło bardzo dobre, lekko wilgotne,aromatycznie kokosowe, z polewą z gorzkiej czekolady po prostu bajka :)
      2) mąki kokosowej użyłam ok. 60 g, ciasto również bardzo dobre, jednak bardziej suche i mniej "kokosowe", także kawa wtedy do niego obowiązkowa ;)

      Usuń
  4. A czy ktoś próbował upiec to ciasto bez jajek-i co w zamian można dać żeby się udało/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabyś spróbować na kilka sposobów: wykorzystać 1 łyżkę mielonego siemienia rozmieszanego w 3 łyżka wody. Taką miksturę odstawiasz do lodówki na 15 minut ( to odpowiednik 1 jajka- w przepisie są 3 więc zwiększ proporcje siemienia). Możesz zawsze spróbować ze startym jabłkiem, też wagowo porównać jego ilość z wagą jajek, jabłko starte na najdrobniejszych oczkach, taka papka. Podobnie działa zmiksowany banan - ale banan zbytnio dominuje smak. Jest jeszcze opcja z wodą z cieciorki. Aquafaba ma takie właściwości jak jajka, także również w tym przypadku- wykorzystujesz tyle ile zgadza się wagowo z jajkami :) Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki