TRYB JASNY/CIEMNY

Uzależniająca pasta z białej fasoli z jabłkiem i tymiankiem

Przychodzi taki moment, głównie po Świętach i sylwestrowych szaleństwach, kiedy zaczynam coraz poważniej rozważać powrót do zdrowego jedzenia. Pomimo, że przez większą część roku jestem grzeczna, grudzień zwykle kończę podobnymi wnioskami. Przerzucam w myślach pomysły na proste, szybkie i smaczne jedzenie i każdorazowo powracam do sprawdzonej i bardzo lubianej przez nas pasty z białej fasoli. Ponieważ znam ją praktycznie od dziecka - pierwszą pastę z fasoli robiła mi mama, jak z większością ulubionych dań lubię trochę poimprowizować. Dlatego też składniki które za chwilę podam są w pewnym sensie ruchome. Można je regulować w zależności od upodobań czy nastroju. 

Pasta z białej fasoli z jabłkiem i tymiankiem

- 500 g białej fasoli do namoczenia bądź alternatywnie z puszki
- 2 duże jabłka
- 2 duże cebule
- 200 ml oleju
- 2 łyżeczki suszonego tymianku
- 2 łyżeczki suszonego majeranku
- 2,5 łyżeczki czarnego pieprzu
- 2 łyżeczki soli
 Namaczamy na noc fasolę, w dużej ilości wody. Rano, wymieniamy wodę i gotujemy do miękkości. Czas zależy od rodzaju fasoli, także trzeba próbować i w razie co uzupełniać wodę. Jeśli używamy fasoli w puszce, mamy ułatwione zadanie - wystarczy ją odcedzić. Cebule kroimy w drobną kosteczkę i podsmażamy na oleju do miękkości, lekko soląc. Zawsze podczas smażenia solę cebulę, dzięki czemu szybciej mięknie. Jabłka obieramy i ścieramy na najdrobniejszych oczkach, uzyskując konsystencję musu. Dodajemy do usmażonej cebuli i podgrzewamy na małym ogniu do połączenia smaków. Kiedy nasza fasola będzie już miękka, dodajemy ją na patelnie i podsmażamy z jabłkiem i cebulą. Solimy, pieprzymy, dodajemy przyprawy i olej. Po kilku minutach, kiedy składniki się połączą, zdejmujemy patelnię z gazu i miksujemy na gładką masę. Uzyskana konsystencja w dużej mierze zależy od ilości dodanego oleju. Jeśli chcemy by pasta była bardziej sucha i zwarta, zmniejszamy ilość tłuszczu. Jeśli lubimy ją bardziej kremową i rzadszą, zwiększamy. Na końcu sprawdzamy smak i w razie co solimy bądź dodajemy pieprz. 


Pasta wyśmienicie smakuje na ciemnych chlebie, ale równie dobrze sprawdza się jako dip do surowych warzyw czy wyjadana prosto ze słoiczka. 
Smacznego!

Komentarze

  1. Wygląda smakowicie - muszę wypróbować bo od dawna mam pomysł na pastę z fasoli ale nie wiedziałam, że można tak fajnie ja połączyć z tymiankiem :) Pozdrawiam pięknie
    Małomiasteczkowa Pani Domu

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest naprawdę dobra!!Tymianek pachnie przepięknie ale to dzięki temu że jest cubulka z jabłkiem :) Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałam gałki muszkatołowej, ale fakt uzależnia

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie miałam tymianku i dodałam posiekane orzechy włoskie. Przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki