TRYB JASNY/CIEMNY

Pasta z pszenicy, ajwaru, papryki pepperoni i czosnku

Kilka dni temu robiłam pyszne kotlety z pszenicy mojej mamy  i zostało mi trochę ugotowanej, gotowej pszenicy. Zastanawiałam się jak ją ciekawie wykorzystać i wpadłam na pomysł pasty z pszenicy z ajwarem, papryką pepperoni i czosnkiem. Mogę spokojnie powiedzieć, że to był strzał w dziesiątkę. Pasta jest super, mocno paprykowa, ostra, ze słodkim posmakiem. Ciężko jej się oprzeć. Prawie od razu po zrobieniu wyjedliśmy ją z pojemniczka. Przy bardzo ciekawym smaku trzeba przyznać, że taka pasta to także świetne źródło białka i energii, bo pszenica ma jej całą masę. Dlatego też kontynuuję propagowanie past do chleba zamiast wędlin. Takie kanapki to dopiero coś! Polecam gorąco.

Pasta z pszenicy, ajwaru, papryki pepperoni i czosnku:

- 170 ml ajwaru / najlepiej własnej roboty
- 10 ml oleju
- 2 ząbki czosnku
- 3 cm ostrej papryki pepperoni
- 200 g ugotowanej pszenicy
- 0,5 łyżeczki soli

Czosnek i paprykę drobno posiekać. Połączyć pszenicę, ajwar, olej i resztę składników. Zmiksować na gładką masę. Doprawić solą.



Smacznego!

Komentarze

Polecane posty

instagram @paulina_gruszecka

Copyright © Jazzowe Smaki